Meny
MENY

Gratis bytte og retur

Dersom du av en eller annen grunn ønsker å angre et kjøp eller bytte en vare må du sende varen inn til oss.
Vi tilbyr gratis bytte og retur dersom du registrerer din retur i vår returportal, i tillegg vil din retur bli behandlet raskere og mer effektivt av oss.

Når du har registrert returordren kan du skrive ut returetiketten og feste den på pakken før den leveres på ditt postkontor/post i butikk.
Bruk blank tape når du fester returetiketten på pakken og ta vare på sporingsnummeret slik at du har kontroll på pakken underveis.

Les veiledningen under nøye før du starter på registreringen av din retur.

1

Har du en kundekonto eller har du handlet som gjest?

Dersom du logget inn på "min konto" med epostadresse og passord når du handlet så klikker du her (les hele denne veiledningen før du klikker):

Dersom du handlet som gjest, uten å logge inn med epostadresse og passord klikker du her (les hele denne veiledning før du klikker):

Ordrenummer

Om returen skal registreres uten å logge inn på din konto må du fylle inn webordrenummeret fra orginalorderen.
Webordrenummeret finner du her:

I returportalen må du fylle inn ditt webordrenummer.
Dette finner du på ordrebekreftelsen du fikk på epost - 9 siffer.

webordrenummer-uni

I returportalen må du fylle inn ditt webordrenummer.
Du finner også webordrenummeret på pakkseddelen du fikk med i pakken - 9 siffer.

2

Returprosessen

I returportalen registrerer du hva du returnerer samt årsak til retur. Fyll ut alle felt og beskriv hva du ønsker med returen i kommentarfeltet for raskest mulig behandling. Etter du har lagt til varene du vil returnere klikker du på «Send». Du vil da motta en epost med bekreftelse på innsendt skjema, og en fraktetikett som vedlegg.
Fraktetiketten må printes ut og feste til pakken som skal i retur, bruk tape for å feste den.
Hvis du angrer et kjøp eller vil bytte vare så er det noen som ønsker produktet du returnerer etter deg, så varen(e) må være i «ny/ubrukt» tilstand!
Ved tilbakebetaling tilbakebetales beløpet til det betalingsmiddelet du benyttet ved kjøpet hvis ikke annet er spesifisert i kommentarfeltet.

2.1

Finn din ordre

  1. Klikk på "Mine returer" (1) i menyen til venstre for å få oversikt over dine ordre
  2. Din siste ordre vil komme frem i rullgardinmenyen (2)
  3. Finn den ordre du vil returnere og klikk "Ny retur! (3)
2.2

Velg vare som skal i retur.

  1. Finn varen du vil returnere i rullgardinmenyen (1)
  2. Velg antallet du vil returnere (2)
  3. Fortell oss hvilken returløsning du ønsker, produktets tilstand og årsak til retur i rullgardinmenyene (3)
  4. Om du vil returnere flere produkter klikker du på "+ Legg til produkt" (4) og gjentar prosessen i punkt 2.2
  5. Legg inn en tydelig forklaring på hva du ønsker med returen i kommentarfeltet (5)
  6. Er det en feil eller mangel på produktet kan du legge ved bilde ved å klikke på "velg fil" (6)
  7. Når alle feltene er fylt ut klikker du på "Send" (7)
2.3

Skriv ut returetikett.

  1. Klikk på "Skriv ut returetikett" (1). Denne blir lastet ned som en pdf. fil. Skriv ut denne og fest til returpakken da spanderer vi returfrakten
  2. Dersom du vil se din returordre klikker du på "Vis" (2). her kan du også legge til ytterligere kommentarer eller filer
  3. Om du ombestemmer deg og ikke ønsker og returene varen(e) kan du klikke "Slett" (3)
3

Pakke

Finn frem passende emballasje og pakk ned returen din.

3.1

Pass på at det er minst mulig luft i pakken slik at varene ikke slenges rundt under transport. Er det skjøre gjenstander kan det være lurt med polstring som avispapir e.l.

3.2

Fraktetiketten du har mottatt printer du ut og fester på pakken med gjennomsiktig tape. Denne fungerer som porto og du er nå klar til å levere pakken på postkontoret.

4

Registrer din retur

Dersom du logget inn på "min konto" med epost adresse og passord når du handlet:

Dersom du handlet som gjest, uten å logge inn med epostadresse og passord:


Retur utenom returportal

Dersom du ikke ønsker å benytte deg av vårt elektroniske returskjema må du selv betale fraktkostnaden for pakken (fraktkostnaden refunderes ikke når vår returportal ikke benyttes).
Husk og legg ved et skriv der du forklarer hva du ønsker med returen.
Legg alltid med kontonummer så vi kan kreditere varen.

Returadresse:
Friluftsmagasinet AS
c/o Bring
Dråpen 18
3000 Drammen

Gratis bytte og retur

Benytt vår returløsning og vi spanderer frakt, i tillegg blir din retur behandlet raskere når du benytter deg av denne returløsningen.

1

I returportalen velger du hvilke(n) vare(r) du ønsker å returnere. Fyll inn alle feltene og beskriv tydelig hva du ønsker med returen.

2

Trykk på "Send" når alle felter er fylt ut, du kan også laste opp en bildefil om det er feil eller mangel på varen.

3

Trykk på "Skriv ut returetikket. Denne lastes ned som en pdf. fil. Skriv ut returetiketten og fest den utenpå returpakken med tape. Vi spanderer frakten når returetiketten benyttes.

4

Finn egnet embalasje, pakk ned varen, fest returetiketten på pakken og lever pakken på ditt nærmerste postkontor/post i butikk.

5

Har du en kundekonto eller har du handlet som gjest?

Dersom du logget inn på "min konto" med epost adresse og passord når du handlet så trykker du her:

Dersom du handlet som gjest, uten å logge inn med epost adresse og passord trykker du her:

Dersom skal registrere retur uten å logge inn på din konto må du fylle inn webordrenummeret fra orginalorderen. Webordrenummeret finner du her:

Webordrenummeret finner du på ordrebekreftelsen du fikk på epost - 9 siffer.

webordrenummer-uni

Du finner også webordrenummeret på pakkseddelen du fikk med i pakken - 9 siffer.