Meny
MENU

Frakt og levering

Friluftsmagasinet leverer kun til Norge og Svalbard. I handlekurven tilbyr vi ulike fraktmåter via Bring; servicepakker, hjem på dør og bedriftspakke. I tillegge tilbyr vi klikk og hent der du kan reservere varen og hente den i en av våre butikker etter å ha mottatt hentemelding fra oss. Ønsker du å kjøpe ammunisjon fra oss får du kun opp valget Klarna faktura i kassen i nettbutikken.

Vi tilbyr fast fraktpris på servicepakker til 89,-. Dette gjelder ikke til Svalbard der postens satser gjelder.
Dersom fraktmåten «hjem på dør» er tilgjengelig til ditt postnummer koster dette 129,-.
Fraktmåten «bedriftspakke» blir utregnet iht Posten sine satser og vil vises i kassebildet.
Om du velger å hente bestillingen i en av våre butikker er dette kostnadsfritt.

Alle fraktkostnader blir spesifisert i kassen før du bekrefter bestillingen.

Levering
Dersom produktet du har bestilt er på vårt lager i Drammen sender vi din bestilling i løpet av 1 – 2 virkedager.
Unntak kan forekomme ved ekstra stor pågang i enkelte perioder i året.
Vi benytter Bring som transportør og vanlig fremsendingstid er 1 – 3 dager fra Drammen avhengig av hvor i Norge du bor.

Betaling
Hos oss kan du betale med VISA eller Mastercard. Du kan velge å få tilsendt faktura fra Klarna med muligheter for delbetaling. Vi tilbyr også betalingsmuligheten Postoppkrav, velger du Postoppkrav kommer et gebyr på 59,- i tillegg til fraktkostnaden. Har du fått et gavekort fra Friluftsmagasinet kan du benytte dette i vår nettbutikk og i alle våre fysiske butikker.
Alle fraktkostnader og gebyrer blir spesifisert i kassen før du bekrefter din bestilling.

Varsling
Du vil bli varslet om at pakken har ankommet ditt postkontor/post i butikk via SMS eller epost.

Har du valgt leveringsmåten «hjem på dør» vil du motta en SMS og/eller epost med forventet leveringsdato.
Når pakken din er lastet på bil for utkjøring blir du varslet via SMS og/eller epost.
Når sjåføren er 30 -60 minutter unna vil han eller hun ringe deg.

Velger du leveringsmåten «på jobben» må du angi en C/O adresse i kassen slik at Bring vet hvor du jobber. Pakken leveres til din C/O adresse uten at sjåføren tar kontakt på forhånd.

Sporing
Alle sendinger med Bring kan spores ved hjelp av sporingsnummeret du får på epost når pakken sendes fra oss. Spor pakken raskt og enkelt på www.bring.no.

Forsinket levering
Det kan av ulike årsaker forekomme at en eller flere av varene du har bestilt ikke kan leveres. Dette kan f.eks være at varen er utsolgt eller at leverandøren ikke kan levere varen.
Vi tilstreber å ta kontakt med deg så raskt som mulig dersom dette skulle skje slik at du kan legge til en annen vare eller kansellere hele bestillingen før den plukkes.

Lagerstatus
De aller fleste varene vi tilbyr i vår nettbutikk er på vårt store lager i Drammen. Enkelte produkter er merket som «skaffevarer», dette fremkommer tydelig på produktsiden. Beregn ca 4-7 dagers leveringstid på varer som er merket som skaffevarer.

Ikke hentet pakke
Når pakken er sendt fra oss er det kunden som har ansvaret for å hente ut pakken på postkontor/post i butikk. Dersom du ønsker å returnere pakken vennligst benytt deg av angreretten og returner pakken til oss. Les mer på våre bytte og retursider.
Dersom du ikke henter ut pakken vil du bli belastet med et gebyr på 500,- som skal dekke fraktkostnader tur/retur, handling og embalasje.